hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, November 13, 2010

Het water de baas?


Het gemaal Oostkil

Toen ik gisteravond in bed lag, hoorde ik de regen alweer kletteren. Vrijdagmiddag las ik al dat Waterschap Rivierenland voorzorgsmaatregelen heeft genomen om te voorkomen dat de wateroverlast door de vele regenval tot grote problemen zou leiden. In Limburg, Oost-Brabant en Duitsland leidde de wateroverlast in elk geval al wel tot problemen, zo hoorde ik zaterdagmiddag. Het water uit Limburg en Duitsland komt in elk geval nog deze kant op. Komende week nog een keer Noord-westerstorm en Werkendam loopt onder? Of zijn we veilig achter onze dijken? Dankzij de tomeloze inzet van Waterschap Rivierenland voor veilige dijken en voldoende gemalen!