hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, December 19, 2010

En altijd telden de bossen

O, Stukje land geklemd tussen de rivieren
waar heel mijn innerlijk is aan verkleefd
waar hoog de wolken boven zwieren
hier ben ik geboren, hier heb ik geleefd

Hier heb ik de taal van 't water leren kennen
soms rustig stromend, soms met donderend geweld
hier leerde men mij aan Uw modder wennen
hier heb ik als jongen 't eerste hout geveld.

Hier leerde ik voor 't daaglijks brood te vechten
hier leefde ik in Uwe wondermooie schoot
hier Biesbosch, was ik een van Uwe knechten
hier kreeg ik van U toch altijd weer mijn brood.

Door U leerde ik vele geheimen kennen
en wonderen der machtige natuur
jij leerde mij aan 't harde leven wennen
jij leerde mij ook Godes-albestuur

Bas van der Stelt (1927-2003)