hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, October 17, 2011

Lust in je leven door schrijven

Zal mijn kleinzoon Nathan later ook over zijn leven schrijven?

Voor mijn verjaardag kreeg ik enige tijd geleden het boek 'Lust in je leven door schrijven' van Geertje Couwenberg. Aanvankelijk bleef het boek steeds liggen, omdat er altijd iets tussen kwam. Dit weekend las ik echter enkele mooie zinsneden, die ik volmondig onderschrijf. 

'Iedereen die ooit heeft geprobeerd te schrijven weet uit ervaring dat er ALTIJD dingen zijn die dringender lijken. De verwarming moet hoger, de poes moet eten, het bed opgemaakt, de boeken terug in de kast, de was opgeruimd, vrienden in nood bellen, je mail lezen, koken, shoppen, twitteren en nog veel meer...... De grootste uitdaging is midden in een verslonst huis en dichtslibbend leven een bord met etensresten een armlengte weg te schuiven en te schrijven. Het vuil en het ongemak in je huis zijn stille getuigen van jouw leven'.  Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik vond het inspirerend. Ik blijf dus voorlopig maar schrijven. En bloggen!