hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, May 21, 2012

Waterschap niet boven Balkenende norm

Zalmsnip, Melkert-baan, Balkenende-norm; allemaal woorden die ons blijvend herinneren aan politici in ruste. In de jaarrekening 2011 van Waterschap Rivierenland wordt net als in 2010 gemeld dat bij Waterschap Rivierenland niemand meer dan de Balkenende norm verdient. Een goede zaak, hogere salarissen in de publieke sector zijn niet meer van deze tijd.
Balkenende in 2007 op verkiezingstoernee

Overigens bezoekt Jan Peter Balkenende op 2 juni Werkendam om een boek in ontvangst te nemen over de familie Van Oord, die aan de wieg stonden van het wereldwijd opererende baggerbedrijf Van Oord Dredging. Een bedrijf met Werkendamse roots. Maar het meest verheug ik me die dag toch op cultuurhistoricus Herman Pleij. Recent was hij te gast bij het Woerkums Literair cafe en hield een gloedvol betoog over Anna Bijns, een Antwerpse stadsdichteres. In Werkendam gaat Pleij in de geschiedenis van de familie Van Oord. En als liefhebber van de Werkendamse historie wil ik dat absoluut niet missen.