hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, September 01, 2012

De hoogste tijd.....

Het vervoer van Woudrichem naar Loevestein vond uiteraard over water plaats.

Mijn vakantie is nu echt voorbij, de hoogste tijd om weer eens te schrijven op mijn blog. Donderdag 30 augustus was er de jaarlijkse netwerkbijeenkomst van de Brabantse waterschapsbond. Altijd een interessante bijeenkomst, al moest ik in de ochtend verstek laten gaan wegens een bezoek aan de oogarts. Jammer, ik hoorde dat commissaris Wim van der Donk een boeiende lezing had gehouden in Woudrichem. Waarin hij overigens vertelde de verkiezingen het liefst te willen afschaffen.  In de middag toog het gezelschap naar slot Loevestein, daar werd uitleg gegeven over de vergraving van Munnikenland. Met de bus reden we naar de plek waar de wakkere dijk straks wordt aangelegd. Ger de Vrieze, projectleider bij waterschap Rivierenland wist daar op aanstekelijke wijze de geschiedenis van de dijken in het gebied te vertellen.