hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, May 14, 2013

Afscheid van Elsbeth

Met Elsbeth en Hennie samen tijdens een interview in 2006

In de Werkendamse raad werd afscheid genomen van Elsbeth van Beek. Ik ken haar al bijna twintig jaar. In 1994 werd ze voor de eerste maal als raadslid gekozen in de Werkendamse raad door voorkeursstemmen. In die tijd was ik zelf actief in de Vrouwenraad en voerden we actie voor meer vrouwen in de raad. Elsbeth werd daarop vervolgens tot ieders verrassing gekozen tot raadslid voor de VVD. Ze had de politiek met de paplepel meegekregen, haar moeder was nog wethouder in Rotterdam. Volgens mij heeft Elsbeth in 1997 bij de herindeling van Werkendam en Dussen de politiek vaarwel gezegd. Toch bleef ook zij betrokken en in 2002 stond ze weer op de kieslijst. Toen is ze volgens mij niet gekozen. Toch werd ze in 2005 opnieuw raadslid, na het vertrek van Dite van Vianen. Dat bleef ze tot vanavond, om gezondheidsredenen moest ze nu afhaken. In 2006 werden Elsbeth, Hennie Schermers en ikzelf nog geinterviewd over vrouwen in de politiek, al weet ik niet goed meer voor welk blad. Elsbeth, het ga je goed!