hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, July 19, 2013

Het schapendijkje

Toch schapen op het schapendijkje

Vanavond vanwege het prachtige weer maar weer eens over het schapendijkje langs het Steurgat gefietst. Langere tijd stond het schapendijkje vooral bekend als het strontdijkje. Vanwege de vele schapen die op de dijk liepen en juist daar hun stront lieten vallen. Ik fietste deze keer niet vanaf Werkendam over het dijkje, maar vanaf de andere zijde, nabij de forellenvijver. En het eerste deel was ik helemaal verbaasd, geen schaap te bekennen! Moest er een nieuwe naam komen voor het schapendijkje? Gelukkig is dat niet nodig, alleen op het laatste stuk nabij de Bruine Kilhaven lopen nu schapen. Overigens ben ik benieuwd of straks het nieuwe fietspad over de gehele Steurgatdijk een schapendijk wordt. Voor het fietspad moeten we nog even geduld hebben, de dijkverzwaring is nog niet gestart.