hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, July 14, 2013

Nog meer boerderijen

Boerderij aan de Hoek, vlakbij de boerderij van Joske Verhoeven aan de Dussendijk






Voor die folder van de monumentenroute boerderijen bracht ik ook nog een bezoek aan de boerderij van Vermue aan de Voogdwerfsesteeg en aan de boerderij van de broers Van der Pluijm aan de Kerkstraat in Hank. Een boerderij uit 1803. Ik weet eigenlijk niet of die broers nog leven, maar het was destijds een bijzonder bezoek. De broers leken toch een beetje zonderling. Overigens hadden ze volgens mij ook nog een huis aan de Oranjepolderweg, vlakbij het monument van de Halifax. Dat huis staat al jaren te verpieteren. Best jammer eigenlijk. Van de boerderij herinner ik me verder nog de perenboom aan de zijkant van het pand, met peren zo groot dat je ze met zijn tweeën moet eten.

In de boerderij aan de Voogdwerfsesteeg 'de Oude Pannenhoef'  is volgens mij nu een paardenpensioen gevestigd.