hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, December 04, 2013

Springtij op pakjesavond

Beelden uit de film Storm over de februari ramp

Nu de site www.wilhelminasluis.nl mij heeft opgenomen bij haar links, moet ik natuurlijk wat vaker mijn site bijwerken. Dat schiet er nog weleens bij in door de komst van nieuwe social media als twitter en facebook. Maar vandaag kan een blog natuurlijk niet ontbreken. En wel vanwege de verwachte storm in combinatie met springtij. Zeker grote delen van de Biesbosch zullen dan onder lopen. En iedereen die een klein beetje op de hoogte is van onze 'watergeschiedenis' weet maar al te goed wat springtij in combinatie met zware storm kan betekenen. Denk aan 1 februari 1953. Speculeren is niet slim, maar ik vertrouw op onze dijken. Wordt vervolgd.