hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, January 24, 2014

Uit mijn politieke dagboek


Hoe ging het verder na die eerste ledenvergaderingen bij het CDA? Eind jaren negentig stonden vooral in het teken van verkiezingen. Zo waren er raadsverkiezingen in maart 1994, maar ook eind 1996. En toen werd ik voor de eerste maal gevraagd voor de kieslijst; ik kwam terecht op nummer 19. Maar wie stonden er nog meer op? Karin van Andel uit Werkendam, die ook nog betrokken was bij het vrouwennetwerk. Wim de Jong stond er ook al op, maar bijvoorbeeld ook Ad Groeneveld uit Werkendam. Hij zegde het CDA later vaarwel om zich aan te sluiten bij de ChristenUnie. Of dat nog zijn politieke thuis is? Geen idee. Maar bijvoorbeeld ook Ad Hakkers uit Sleeuwijk stond toen op de lijst.