hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, September 29, 2015

Geen afgunst meer voor de overkant



Het fietspad oogt nog wat kaal, maar de begroeiing volgt vanzelf

Altijd als ik over het fietspad vanaf het voetveer Boven-Hardinxveld richting Gorinchem fietste, overviel mij een licht gevoel van jaloezie. Want waarom hadden zij wel zo'n mooi fietspad onder langs de dijk direct aan de rivier? Maar het is nu gedaan met de jaloezie, ook Werkendam heeft nu zo'n pad direct langs de rivier. Vanaf het bedrijventerrein tot aan de nieuwe NOP dijk in het Noordwaard kun je nu direct langs de rivier fietsen. Eerst op het stuk waar de dijk geheel is weggegraven, daarna gewoon boven op de dijk. Met een mooi uitzicht op het buurtje de Kievitswaard. Overigens vroeg ik me wel af of het als fietspad is bedoeld, of toch vooral als onderhoudspad. Het pad is breed genoeg voor een auto om op te rijden.