hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, December 25, 2015

Het kerstkindje Johanna


Mijn oma was de oudste in het gezin en staat hier naast haar enige broertje


Mijn oma Johanna de Kooter- de Jong was jarig op Eerste Kerstdag. Ze werd geboren in 1909 als oudste dochter in een boerengezin in Nieuw-Lekkerland. Haar verjaardag betekende in mijn jeugd dan ook altijd een bezoekje aan mijn oma. Met een gezin met tien kinderen en nog veel meer kleinkinderen moet dat altijd een hele drukte zijn geweest. Die drukte herinner ik me nog wel, maar of ze daar nu zelf gestresst door raakte? Daar heb ik zelf in elk geval nooit iets van gemerkt. En of ze het wel leuk vond om op Eerste Kerstdag jarig te zijn? Jammer dat ik dat nooit meer aan haar kan vragen.Ze overleed 2 juli 1995, al weer twintig jaar geleden.