hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, December 12, 2015

Hoogwateroefening Howari

Zaterdag kwam ik tot wel drie, vier keer toe een auto van Waterschap Rivierenland tegen. Aanvankelijk vroeg ik me alleen af waarom. Totdat tot me doordrong dat die dag een hoogwateroefening plaatsvond. Jammer dat ik niet beter had opgelet. Maar via twitter ontdekte ik dat de oefening de naam Howari had meegekregen, wat zou de afkorting betekenen? HoogWaterRivieren? En ook enkele foto's van de oefening



Dijkwachtoefening was een succes! Deze natuurgetrouwe zandmeevoerende wel is natuurlijk aangelegd.

  1. Zicht op de rivier tijdens de oefening dijkwacht bij vanmiddag
    Embedded image permalink

  2. Breefing dijkoefening HoWaRi
  1. Mooie Dijkbewakings oefening bij ! Ca 300 man inspecteren de dijken, 6 dijkposten actief, en een WAT: netcentrische aanpak!
  2. Succes aan alle collega's van en vrijwilligers die vandaag deelnemen aan de hoog water oefening.
  3. Dijkwachtoefening bij gaat in Sleeuwijk van start
  4. dijkwachtoefening Alblasserwaard is begonnen.