hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, December 08, 2015

Natuur met een hekje erom heen?

Genieten van de natuur in de uiterwaarden van Werkendam

Het fietspad bleef me achtervolgen en vanmiddag begreep ik waarom het is afgesloten. Omdat het gebied in beheer is van Brabants Landschap en echt een natuurgebied is, onderdeel van de ecologische verbindingszone, zouden al die fietsers en wandelaars de natuur kunnen verstoren. Het duurde even voor het tot me doordrong, maar dat zou betekenen dat het we om de natuur daar een hekje zetten, zo van hier mag je niet aankomen? Het fietspad kan thans niet verwijderd worden omdat in het winterseizoen niet aan de dijk mag worden gewerkt. En het fietspad ligt bij het pand van Schwarzkopf deels in het talud van de dijk. Het blijft nog tot minimaal half april liggen alvorens het wordt verwijderd. En het is de komende maanden geen broedseizoen, dus waarom zou je het pad dan niet gewoon gebruiken? Kom op, Brabants Landschap, we willen toch geen natuur met een hekje erom heen? Maar juist mensen laten genieten van de natuur? Zoals die mevrouw met een rollator die in de Rivierenpoort woont en iedere dag graag een wandelingetje maak over het pad.