hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, December 01, 2015

De klimaattop (3)



Nieuw gemaal in de ontpolderde Noordwaard

Wat gebeurt er mijn dorp rond de klimaattop? Want als ik zelf niet voldoende bijdraag, wie moet het dan doen? Dat vroeg Marjanne Minnesma ook al toen ze met the climate miles op 3 november de gemeente bezocht. De gemeente Werkendam besteedt al jaren aandacht aan het milieu, dat was al in de jaren negentig en dat is nog steeds zo. Zo kent de gemeente milieuparkjes, waarmee gescheiden afvalinzameling wordt gestimuleerd. Verder heeft de gemeente haar steentje bijgedragen door de ontpoldering van de Noordwaard. Door ruimte voor de rivier te maken zijn we voorbereid op nieuwe klimaatscenario's. En eigenlijk ben ik wel een beetje trots dat tijdens mijn periode als raadslid de gemeenteraad mede heeft besloten tot die ontpoldering.