hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, November 30, 2015

De klimaattop (2)

Het bestuur van de Huurdersbelangenvereniging rond de vergadertafel

Maar hoe kan ik dan zelf meer doen om de opwarming van de aarde tegen te gaan? Kan ik misschien in huis nog energie besparen of duurzame energie opwekken? Op de benedenverdieping van mijn huis heb ik dubbel glas, verder staat de verwarming nooit echt hoog. Maar wat als ik zonne-energie zou willen? Dan ben ik afhankelijk van mijn woningbouwcorporaties. En die zal haar huurders geen zonnenergie aanbieden, omdat ze daar geen geld voor heeft.  Daarom zal ik tijdens de energiemarkt in sporthal de Crosser op maandag aan andere huurders van Woonservice Meander vragen of zij ook interesse hebben in een aanbod voor zonne-energie.  We delen in elk geval LED lampen uit aan nieuwe leden van onze vereniging