hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, December 06, 2015

Dijk open, fietspad dicht

Het fietspad is met betonblokken afgesloten

Groot was mijn verbazing dat het tijdelijke fietspad langs de Sleeuwijkse dijk is afgesloten met betonnen blokken. Morgen wordt de dijk officieel in gebruik genomen en ik moet zeggen het ziet er mooi uit. Zeker voor bewoners is er volop parkeergelegenheid en hebben velen een grotere voortuin gekregen. Ook zijn enkele bankjes geplaatst. Toch werd mijn vreugde bedorven door het afgesloten fietspad, want waarom mag daar nu niet meer gefietst worden? Ik heb daar zelfs bij het Waterschap nog vragen over gesteld. Heemraad Goos den Hartog heeft hier nog over gesproken met de wethouder in Werkendam. En eerder was me door de gemeente Werkendam verzekerd dat ze nog in gesprek was met Rijkswaterstaat om het fietspad te behouden.  En dat het fietspad niet eerder zou worden opgebroken dan april 2016. Dus waarom is het fietspad nu toch afgesloten? Zou ik daar morgen antwoord op krijgen bij de officiele oplevering van de dijkverzwaring? 
Het afgesloten fietspad