hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, January 08, 2016

Waterberging in het hertenkamp

Ooit moet het hertenkamp een toeristische attractie zijn geweest, zeker gezien de vele ansichtkaarten die in omloop zijn van het park.

De gemeente Werkendam gaat het hertenkamp aan de Van Tienhoven van den Boogaardstraat herinrichten. De herten mogen met pensioen en het park wordt omgevormd tot wandelpark. Dit biedt tevens kansen voor extra waterberging. De meningen lijken nog wat verdeeld over het verdwijnen van het hertenkamp. Er zouden nog vaak (groot) ouders komen kijken. Nu kan ik mij herinneren dat ik er met mijn kinderen weleens ben geweest. Maar met mijn kleinkinderen nog nooit, dan koos ik altijd voor een bezoekje aan de kinderboerderij. En ik denk velen met mij. De gemeenteraad schijnt al in 2009 te hebben besloten dat het hertenkamp verdwijnt, mij was dat even ontschoten. Overigens is het idee van een speeltuin op die plek ook wel aardig. Misschien zelfs nog een groene, ruige ruimte? Al hoor ik daar Arjan Versluis nooit meer over...........