hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, December 29, 2015

Tien jaar bloggen

Op de foto met mijn zusje Matty en broer Henk

Op 29 december 2005 schreef ik mijn allereerst blog. Eigenlijk meer een test bericht destijds. Aanleiding voor mijn blog waren de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2006. Maar an de verkiezingen bleef ik bloggen, eerst over de gemeentepolitiek en later over het waterschapsbestuur. Maar uiteraard tussendoor ook over persoonlijke zaken. Soms lijkt het wat doelloos, maar nog vaker is het gewoon fijn om nog eens terug te lezen waar ik me in die tien jaar zoal mee bezig hield. Even kijken naar de dag van 29 december in die afgelopen tien jaar; in 2009, 2012 en 2013 verscheen die dag geen blog. In 2010 plaatste ik een link naar een nieuwsbrief, maar ik heb ontdekt dat die niet meer werkt. In 2006 schreef ik over Mary Wollstonecraft en in 2007 over het relatiegeschenk (de tulpenvaas) van de gemeente Werkendam. In 2008 was ik nog niet uitgeschreven over de verkiezingsuitslag van Waterschap Rivierenland en vroeg me af of gemeenten die (voormalig) raadslid in het bestuur van het waterschap hadden beter af waren. In 2011 schreef ik een terugblik over zes jaar bloggen en in 2014 over het Liniepadfestival in dat jaar. Begin 2015 had ik mee voorgenomen om op 29 december ook mijn 2500ste blog te schrijven, maar dat is niet gelukt. Waarschijnlijk wordt dat eind februari 2016.