hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, January 01, 2016

Nieuwjaarsmorgen

De eerste fietstocht

in het nieuwe jaar,
Roerloos de polders,
de akkers, de velden,
de bomen, de sloten,
Ademloos na wisseling
van oud naar nieuw.

Ik fiets met schroom
dit wijde land dat
open ligt van kim
tot kim in zon die
gesluierd is onder
een lucht van kleuren
die ik nimmer zag.

Ik voel vernieuwing,
niet door de klok
die het uur aangaf,
maar door dit stille
zwijgen van een aarde
die er weet van heeft,
weer toeleeft naar groei.

 Jenneke Mijnlieff-Verschoor, bundel Terug naar het Licht