hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, December 31, 2015

Oudejaarsavond

Chocolademelk,
oliebollen, mandarijnen,
noten pellen, lezen,
weemoed om
vergankelijkheid
en vooral bezinnen
op opnieuw beginnen.

Twaalf uur:
na het blazen
van de schepen
werden verzen uit
de Bijbel gelezen
door ouders die
het zeker wisten.

Het duurde even, het duurde lang
voordat ik wenden
aan een oudjaar
zonder die verzen
Ik had het koud
en miste bodem.

Veel verloren, veel gewonnen
Maar liever dan met
feestgedruis ben ik
die avond allen,
alleen in mijn huis,
luisterend naar dat
lied van vroeger,
naar stemmen die zongen,
'Uren, dagen, maanden, jaren
vliegen als een schaduw heen'.

Jenneke Mijnlieff-Verschoor, bundel Terug naar het Licht