hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, July 21, 2016

Het geboortehuis van mijn oma


Uitbreiding van de woning Lekdijk 81, jaartal onbekend.



Lekdijk 81 in 2009

Lekdijk 81 in 2016


Zaterdagmiddag reed ik vanaf Groot-Ammers over de Lekdijk naar Kinderdijk. Een weg met hindernissen vanwege de dijkverzwaring, zodat ik enkele wegomleidingen passeerde. Naast het reisdoel Kinderdijk was ik vooral nieuwsgierig hoe de dijk in Nieuw-Lekkerland erbij zou liggen. Zou het geboortehuis van mijn oma op Lekdijk 81 nog intakt zijn? Het stond immers enkele jaren geleden al te koop. Groot was mijn schrik toen ik vanaf de dijk zag dat de ruiten waren ingegooid en dat rond het pand veel sloopmateriaal lag. Het zou toch niet gesloopt worden............. Na het maken van enkele foto' even navraag gedaan, maar van sloop is geen sprake. De nieuwe jonge bewoners willen weer snel in het voorhuis trekken. De grote stal blijft in gebruik als schuur.