hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, July 17, 2016

Oude economie, nieuwe gebouwen; nieuwe economie, oude gebouwen


Volgens mij heb ik al eens een column geschreven over de oude economie, nieuwe gebouwen; nieuwe economie, oude gebouwen. Kijk maar in de regio, de forten van de Nieuwe Hollandse Waterlinie hebben een nieuwe functie gekregen in de regio. Ze trekken massaal publiek met de vrijetijdseconomie. Zelf werk ik ook in zo'n ouder gebouw, de Gruyterfabriek in Den Bosch. En dat gaat prima. Dus voor die nieuwe gemeente Altena kunnen we heel goed rondkijken wat er is aan leegstaand vastgoed. En waarom zouden we niet gaan kijken in ons enige kasteel in de regio, kasteel Dussen. Thans ook deels in gebruik als kantoorruimte. Daar hoeven we echt geen nieuw gemeentehuis voor te bouwen! En dat zei ik al op 28 januari 2013 tijdens een rondetafelgesprek over de nieuwe gemeente Altena in golfpark Almkreek.