hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, July 24, 2016

Water als geld op Linge Rijnvaart

De Linge is bij Elst niet meer bevaarbaar.

Door de site van de Wilhelminasluis werd ik geattendeerd op de site  http://wateralsgeld.nl/ Interessant om te lezen en zeker de moeite waard om delen van de plannen uit te voeren. Met name vanwege het stimuleren van de lokale economie, maar ook voor veiligere recreatievaart die dan niet over de drukke Waal of Lek hoeft de varen. In 2011 fietste ik langs de Linge naar Doornenburg en weer terug. Toen viel het me al op dat verder stroomopwaarts geen recreatievaart meer is. Al verder zoekend vond ik alleen berichten van meer dan een jaar oud. Het laten aansluiten van de Linge op het Amsterdam Rijnkanaal, zag voor Rijkswaterstaat niet zo zitten vanwege de veiligheid van het scheepvaartverkeer.