hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, November 10, 2016

Het lied



Foto Leen Kieboom, 18 januari 2007


Hier is de weg, een hooge boomenrij

Waaiert langszij geluiden over ’t water

Als je links afslaat door de weiden staat er

Achter de wilgen een kleine boerderij



Mocht je de stem der rietzoom niet verstaan

Dan zal de akker je ’t verhaal vertellen

En wie niet hooren kan, ziet naar de helle

Witblonde schepen van de karavaan



Der wolken. De lage horizonnen

Verleenen toegang tot een eindeloos verschiet

Ik werd geboren in dit vrij gebied

En wat nu levend wordt is hier begonnen



Mijn vader zong er psalmen op de akker

Mijn moeder in de keuken ’t zelfde lied

En wat men zoo ontvangt, dat sterft niet

En als het slaapt wordt het toch eens weer wakker

Mijn land, arm land, dit lied wil ik u leeren
Mijn vader zong ’t tot troost voor ieder volk datlijdt
Bereid den weg, in Hem verblijd,
Die door de vlakke velden rijdt
Zijn naam is Heer der Heeren….


H.M. van Randwijk (1909-1966)