hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, October 27, 2016

Waterassertiviteit


Laat ik nu in een bijdrage van Aaf Brandt Corstius in de Volkskrant van woensdag lezen over waterassertiviteit. Dat je gewoon water besteld in een horeca gelegenheid en dan automatisch water uit een flesje geserveerd krijgt. Terwijl kraanwater ook goed genoeg is, toch? Dat blijven doorvragen naar kraanwater noemt Aaf dus waterassertiviteit. Mooi om te lezen dat anderen zich ook storen aan die gewoonte van het flesje Spa Blauw. Het is inderdaad heel moeilijk ergens kraanwater te bestellen. Deze zomer heb ik volgens mij een keer in Groot-Ammers een keer water besteld, waarvoor ik inderdaad maar 50 eurocent hoefde te betalen. Dat moet dus wel kraanwater zijn geweest en dat is gewoon prima om te dringen. Nu Aaf het weer eens benoemd heeft, ga ik me ook maar weer eens iets assertiever gedragen. En gewoon vragen om kraanwater.