hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, November 13, 2016

Riet

Biesboschriet

O riet, dat in geen vette grond
noch water kracht tot groeien vond
maar geel en rank te bloeien stond
waar het aan mensch noch dier geviel

hoe menigmaal heb ik vermoeid
mij in uw stil domein geroeid
waar al mijn onrust en mijn leed
ritselend in het lied vergleed 
dat als een schemering begint

zacht tussen land en water zingt:
Als gij mij vinden zult, Heer, in dit dal
zend dan Uw hooge wind, zoo zal
ik zingen tot ik breek en val

H.M. van Randwijk.