hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, January 14, 2017

CDA kamerleden op werkbezoek bij ZLTO Altena Biesbosch


Melkveebedrijf van Gerard Vos in Drongelen

 
CDA Tweede Kamerleden Jaco Geurts en Erik Ronnes brengen op 16 januari van 10.00-12.30 uur een werkbezoek aan de ZLTO-afdeling Altena-Biesbosch. Op het programma staan o.m. een kennismaking met de afdeling en  bedrijfsbezoeken in de regio.  Het bezoek begint op het akkerbouwbedrijf van de familie Straver in Almkerk; vervolgens wordt een bezoek gebracht aan de melkveehouderij van Gerard Vos in Drongelen.


Geurts is sinds 2012 CDA Kamerlid en woordvoerder land- en tuinbouw. Recent werd hij voor de derde keer op rij uitgeroepen tot beste landbouwpoliticus van Nederland. Ronnes, Kamerlid vanaf 2015, is woordvoerder wonen en Rijksdienst. Bij de Tweede Kamerverkiezingen in maart staat Geurts op plaats 10 en Ronnes op plaats 17 van de CDA-kandidatenlijst.

Geurts: “Vanuit mijn boerenervaring en met gezond boerenverstand blijf ik opkomen voor de boeren, tuinders, fruittelers en vissers. Het afgelopen jaar heb ik met veel mensen gesproken over de zorgen die zij hebben en die hun kinderen afraden hun bedrijf over te nemen door de strenge overheidsregels. Dat kan en mag niet gebeuren en daarom is het tijd voor verandering. Het familie- en gezinsbedrijf moet weer centraal komen te staan. En zij verdienen ons vertrouwen en de ruimte om gewoon hun werk te kunnen doen. Ik zet mij namens het CDA in voor een eerlijke economie en een beter Nederland.”