hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, October 24, 2017

Eindelijk zonnepanelen!

Op mijn dak liggen nu acht zonnepanelen

Vandaag heb ik eindelijk mijn lang gewenste zonnepanelen gekregen. Met dank aan Woonservice Meander en Wocozon. Als Huurdersbelangenvereniging van Meander hadden we al langer aangedrongen om voor alle huurders zonnepanelen beschikbaar te stellen, om zo de woningen te verduurzamen. Meander had al eerder een project zonnepanelen geplaatst gelijktijdig met het vervangen van daken, maar dat was slechts voor een deel van haar woningen. Nu konden in de eerste tranche van 400 woningen de huurders kiezen voor zonnepanelen op het dak. In 2018 komt een volgende tranche van woningen beschikbaar voor de zonnepanelen. De plaatsing liep nog wat vertraging op, doordat het bedrijf niet over het juiste steiger beschikte. Maar gisteren zijn de acht zonnepanelen geplaatst en woensdagmorgen zijn ze aangesloten. Dus laat nu de zon maar komen!