hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, October 03, 2018

Terug in de tijd in het Waardhuis in Kinderdijk

Het Waardhuis in Kinderdijk met links de oude sluizen


Bericht uit juli 1951 van het bezoek van Koningin Juliana aan het Waardhuis in Kinderdijk

Het leven zit soms vol verrassingen. Zo was ik vanavond in de Werf in Woudrichem voor de foto- en filmavond van de bibliotheek in samenwerking met het Streekarchief in Heusden. En laat daar nu Hans Nieuwenhuizen uit Uitwijk mij een paar prachtige foto's tonen van het Waardhuis in Kinderdijk. Foto's van het bezoek van Koningin Juliana in juli 1951. Ook een foto waarop te zien is dat Koningin Juliana een hensbeker schenkt aan het toenmalige Hoogheemraadschap van de Alblasserwaard en Vijfheerenlanden. Bij alle foto's ook een krantenartikel uit 1995 over een uitgave over de kunstschatten van dat Hoogheemraadschap van de hand van onder andere dijkgraaf Sander van Harten. Het boekje 'Vergaard - bewaard - beheerd'. Dat heb ik via boekwinkeltjes.nl snel besteld. 

Koningin Juliana schenkt een hensbeker aan het Hoogheemraadschap

Koningin Juliana in het Waardhuis te Kinderdijk