hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, September 23, 2018

Einder in Mikst Media


 
Werk van Rietje de Bijl


Rietje de Bijl exposeert van 6 oktober tot en met 10 november in galerie Mikst Media onder de noemer Einder.  De expositie wordt zaterdag 6 oktober om 15.30 uur geopend. Al van jongs af aan was Rietje de Bijl geboeid door de kracht van beelden. Ze oriënteerde zich aanvankelijk binnen textiele werkvormen voordat ze haar aandacht volledig richtte op het schilderen. 

"Uit de volle breedte van het leven haal ik mijn inspiratie: reizen, teksten, dagelijkse indrukken, alles kan dienen als uitgangspunt voor een nieuw werk. Wat ik vormgeef is dan ook niet onder één noemer te vangen. Elke impressie die vraagt om in beeld te worden vertaald, vraagt ook om een eigen stem en stempel. Als “artist in residence” was ik voor een werkperiode in Polranny aan de westkust van Ierland. Geïnspireerd door een tekst uit het boek “Mijn Ierland” van Gerrit Jan Zwier: “Ligt het in de diepste geheime aard van de mens om bij een landschap te willen horen?” onderzocht ik wat voor mij het beleven van een landschap is. Het wisselende licht, het ruige van het landschap, de vele kleuren groen, bruin en de grijzen doen je ervaren dat er meer is. Het is stilte die tastbaar wordt en die zich laat vertalen in vorm en lijn. Einder Foto voorzijde: uit de serie ‘Irish memories” gemengde techniek op paneel, 10,5 x 18 cm, foto kunstenaar Daarnaast maak ik kunstenaarsboeken, meestal vormgegeven in oude bindwijzen zoals de koptische binding. Deze zijn ook op de expositie te zien". 


Galerie Mikst Media van beeldend kunstenaar Johanna van Roode is gevestigd op Kerkstraat 50 te Woudrichem.   Openingstijden zijn vrijdag en zaterdag van 13.30 tot 17.00 uur en op afspraak.