hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, November 27, 2022

Esther Groenenberg wordt mijn vierde lijsttrekker bij waterschapsverkiezingen

Zaterdagmorgen was ik Nijmegen bij de ledenvergadering van CDA Gelderland waar de kieslijsten voor de provinciale- en waterschapsverkiezingen werden vastgesteld. Onze heemraad Esther Groenenberg was al eerder gekozen tot lijsttrekker. Met de verkiezingen in 2023 is dit nu 'mijn'  vierde lijsttrekker na Richard Matser uit Tiel, Roeland Geertzen uit Culemborg en Henk Driessen uit Tiel en eerste vrouw. 

Esther Groenenberg, Marja van der Tas en Danielle Robbertson


Maandagmorgen was ik aan de Biesboschhaven voor een interview voor weekblad Schuttevaer en daar zag ik ineens een schip dat werd gelost in de haven. Toch een zeldzaamheid in de haven, die toch vooral gebruikt wordt als lighaven en om te repareren. Dus toch maar een foto gemaakt van deze bijzondere gebeurtenis. Niet alle dagen waren er foto's, zo heb ik woensdag opgepast op mijn kleinkinderen, maar vergat foto's te maken. 


Zand lossen aan de Biesboschhaven

Vrijdag was er een AB vergadering in Tiel, waar we zowaar werden getrakteerd op een speculaasje van heemraad Den Hartog. Waar zijn de tijden gebleven dat de vergaderingen in Tiel begonnen met een grote gevulde koek? Maar bij het adagium 'sober en doelmatig' paste dat speculaasje natuurlijk prima. Zaterdagmiddag mocht ik voor de tweede maal een rondleiding geven op Fort Altena, altijd leuk om te doen. Daar vierde iemand zijn 95e verjaardag en kregen we een toepasselijke lekkernij bij de koffie. 


Sober en doelmatig speculaasje en feestje voor een 95e verjaardag