hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, December 05, 2022

Mijn mooiste Sint cadeau

Dit jaar verraste Sint mij met het boek 'De jongen, de mol, de vos en het paard' van Charlie Mackerij. Ik ga het snel lezen, dus misschien volgende week meer.  Het boek bracht me op de vraag wat mijn mooiste Sint cadeau ooit was.

Aankomst van Sinterklaas in Werkendam in 2010


Eerlijk gezegd heb ik geen antwoord op die vraag. Ook de mooiste Sint surprise kan ik niet benoemen, terwijl ik er daar toch ook velen van heb gemaakt. Ik herinner me ook mooie Sint feesten met veel surprises en mooie rijmen. Zelfs mijn oma maakte vroeger gedichten voor al haar kleinkinderen, terwijl ik me dan afvraag, waar haalde ze de tijd vandaan. Zij had niet net als ik zeven, maar wel veertig kleinkinderen. Nu vieren we Sint vaak met de dobbelsteen, waarbij we gekke en leuke cadeautjes weggeven en ruilen. Uiteraard met eindeloos plezier, want daar is Sinterklaas toch vooral voor bedoeld. Zoeken op mijn eigen blog, kwam ik nog een mooi gedicht tegen uit 2006, alweer zestien jaar geleden.