hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, December 31, 2022

Mijn mooiste verhalen in 2022

De laatste week van het jaar is de week van de lijstjes. Nu was ik voornemens iedere dag iets te schrijven tussen Kerst en de jaarwisseling, maar dat is niet gelukt. Daarom nu een poging om de mooiste verhalen die ik in het voorbije jaar mocht schrijven. Fijn dat mensen steeds weer bereid zijn om jou te vertellen over soms heel intieme zaken. En ze leverde zo stuk voor stuk mooie verhalen op. Of ik dit jaar mijn mooiste verhaal ooit heb geschreven? Ik denk het niet, in 2023 ga ik weer een nieuwe poging doen. 

De entree van het Dalems kerkje tijdens de laatste kerkdienst


1. Het interview met Heidi en Henk Langerak over de vermissing van Germa van den Boom. 
2. Het interview met schipper Bouke van der Vaart van de Vakova over zijn zonen Danjel en Roijmer
3. Het interview met Arjan en Rhode Meijer over het verlies van hun twee zoontjes
4. Interview met Helena Dousais over de zelfgekozen door van haar zoon Pepijn
5. Artikel over de brieven van Klaas en Janke in het Rijksmuseum
6. Het interview met fotograaf Gaby Ermstrang over de week van de vruchtbaarheid
7, Het artikel over het afscheid van het Dalems kerkje
8. Het artikel over de kinderkamer in de noodopvang van het AZC in Gorinchem
9. Terugblik met de bewoners op het afbranden van de boerderij aan de Oudendijk
10. Interview met Merel de Groot over haar ziekte

Helena Dousais met de foto van haar zoon Pepijn

.