hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, January 15, 2006

Dag 15: De hoeksteen van de samenleving


Toen het CDA jaren geleden het gezin op de politieke agenda zette, was de kritiek niet van de lucht. Lacherig werd er gewezen naar de jaren vijftig en de bekende spruitjeslucht. Het waren de jaren dat de individualisatie en lekker doen wat je zelf wilt hoogtij vierde. Inmiddels zien we overal om ons heen de keerzijde van die doorgeschoten vrijheidsdrang. Respect en fatsoen lijken begrippen uit een ver verleden. De kiem voor die basiswaarden wordt vaak gelegd in het gezin, de plaats waar ieder mens opgroeit en wordt gevormd voor het leven. Zelf heb ik die basiswaarden gelukkig meegekregen in het gezin waarin ik opgroeide. Ik hoop ze ook doorgegeven te hebben aan mijn kinderen, al hebben zij soms toch verbazingwekkend andere opvattingen. Helaas zien we maar al te vaak dat door een gebrekkige opvoeding de jeugd ontspoord. Daarom is het pleidooi van het CDA voor het gezin niet ouderwets, maar juist modern. Waarom ik juist vandaag in mijn campagnedagboek over het gezin schrijf? Zondag is toch bij uitstek een dag om door te brengen in je eigen gezin of met je familie. Ver weg van de dagelijkse beslommeringen over verkiezingen, kijkcijfers en voorkeursstemmen. (en op de schattige, bijgevoegde foto mag u raden wie van de vier ik ben)

1 Comments:

At 1:28 PM, Anonymous Anonymous said...

Hoi, dat is even schrikken: mezelf zo te zien...........
Groet, Door

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home