hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, January 10, 2006

Dag 10: Het mooiste plekje van Nederland


Mag je als raadslid ook trots zijn op je eigen gemeente? Op de website van Biesbosch.nu las ik over de verkiezing van het mooiste plekje van Nederland komend voorjaar. En direct moest ik denken aan die zelfde Biesbosch. Één van de mensen die mij met andere ogen naar de Biesbosch heeft leren kijken is Leen Kieboom, schipper op pontje Steur. Als geen ander kon hij lyrisch vertellen over de Biesbosch en zijn schoonheid. Geen toeristische beleidsnota haalde het bij zijn enthousiasme. Daarom was ik ook zo blij dat de raad betrokken werd bij de plannen rond de Noordwaard. Juist nieuwe toeristisch/recreatieve mogelijkheden in dat gebied moeten een kans krijgen. Ook omdat je graag mensen van buiten wilt laten genieten van het natuurschoon in de Biesbosch. Iets waar je trots op bent, wil je toch aan anderen laten zien?

Overigens moet ik wel oppassen niet te veel af te dwalen van het campagnedagboek. Het was immers bedoeld om over de campagne te schrijven. Vandaag las ik van een politieke partij uit de regio een argument om op 7 maart naar de stembus te gaan. "Men krijgt maar éénmaal in de vier jaar de kans een nieuw gemeentebestuur te kiezen, wij hopen daarom dat alle burgers die teleurgesteld zijn in de afgelopen vier jaar deze kans aangrijpen om hun stem kenbaar te maken." Persoonlijk vind ik dat wel een heel negatieve benadering. Alsof je alleen naar de stembus moet gaan als je teleurgesteld bent. Een beetje positievere insteek van de verkiezingen kan volgens mij geen kwaad.