hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, January 11, 2006

Dag 11: De naakte waarheid


Er zijn mensen die de gemeentepolitiek met enige regelmaat vergelijken met duur betaald volkstoneel. Ook over verkiezingscampagnes wordt niet altijd even vleiend gesproken. Het is een circus, dat je in die laatste weken voor de verkiezingen maar het beste over je heen kunt laten komen. Toch doen politieke partijen er vaak alles aan om de beste circus-act op te voeren. Je kunt het zo gek niet bedenken of het gebeurt in de hitte van de verkiezingsstrijd. Hoe ver wil het CDA meegaan in die hectiek? Dinsdag bracht het Algemeen Dagblad het bericht van de lokale partij Jouw Amersfoort die zelfs uit de kleren gingen voor de verkiezingscampagne. De foto’s worden gebruikt voor flyers en een verkiezingskalender. Maar ik vraag me af wat dergelijke foto’s nu toevoegen aan de gemeentepolitiek. Zouden er werkelijk kiezers zijn die zich door zo’n actie laten verleiden op die partij te stemmen? Ik wil mijn kiezers in elk geval gerust stellen, ik zal ze mijn naaktheid besparen. Wel vind ik dat er voor humor plaats moet zijn in de politiek, zeker in de campagnetijd. Een heel klein beetje burgerlijke ongehoorzaamheid kan ook nog net. Wat dacht u van een CDA spandoek op het fietsbruggetje?