hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, January 23, 2006

Dag 23: Stem wijzer!


Als u de bijgevoegde foto goed bekijkt, ziet u veel raadsleden een groene kaart omhoog steken. Een groene kaart voor het CDA? Nee, de raadsleden stemden op die manier voor of tegen de stellingen van de Werkendamse stemwijzer. Te weinig laptops om de lancering van de stemwijzer allemaal digitaal in te vullen, zo was het argument van de voorlichter Frank Schoenmakers. De ware reden is natuurlijk dat politici grote moeite hebben om te vertellen hoe de stemwijzer uitviel. Zelf heb ik hem ingevuld, maar ook ik durf u de uitkomst niet te vertellen. Overigens wijst onderzoek uit dat de uitkomst van de stemwijzer vaak weinig relatie heeft met de stem die uiteindelijk uitgebracht wordt. Althans, zo vertelde Iede Bakker ons. Maar de stemwijzer geeft wel discussie bij de koffie of een biertje, zo wordt er nog eens over politiek gesproken. Zo vlak voor de verkiezingen geeft dat in elk geval enige dynamiek aan het politieke debat. Werkendam is overigens redelijk vooruitstrevend met de stemwijzer, samen met nog 69 gemeenten in Nederland heeft ze haar eigen stemwijzer. U kunt hem vinden op

1 Comments:

At 5:19 AM, Anonymous Anonymous said...

Je was mij voor omdat jij nog een belangrijke vergadering had en dat wist ik. Deze keer kon ik van je winnen. Vandaag heb ik een vergadering, dus dan heb jij de eer en kan ik speaken.
Gr. BdB

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home