hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, January 18, 2006

Dag 18: Mijn Werkendam


Met hart en ziel voel ik me verbonden met het dorp Werkendam. Ik ben er geboren, opgegroeid, getrouwd. En waarschijnlijk zal ik er tot in lengte van jaren blijven wonen. Een ander, waarvan ik denk dat ze dezelfde band heeft met Werkendam is mevrouw Fien van Oord, ook zij is er geboren en getogen. Vandaag viert ze haar tachtigste verjaardag in Werkendam. Ondanks haar gezegende leeftijd heeft ze nog altijd een duidelijke eigen mening. Een mening die er haar toe bracht dat ze waarschijnlijk in haar jonge jaren de eerste vrouw was die lid werd van de ARP in Werkendam. Ook was ze actief in de beginjaren van het CDAV. Naast haar zijn er nog vele andere Werkendamse CDA leden waar ik in de maandelijkse bijeenkomsten van het CDA in Werkendam altijd een beroep op kon doen. De bijeenkomsten worden al gehouden vanaf de herindeling in 1997 en al die jaren was ik erbij betrokken. Waarschijnlijk ga ik ze straks missen, mocht er geen raadszetel voor me weggelegd zijn na 7 maart. Daarom bij deze, bedankt voor jullie steun in al die jaren.