hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, February 07, 2006

Dag 38: Partir, c'est mourir un peu


Vanavond is de laatste raadsvergadering van de regeerperiode 2002-2006. Op 7 maart zijn er gemeenteraadsverkiezingen en is het afwachten of er nog een raadszetel voor me weggelegd is. Ik zal vanavond dan ook met gemengde gevoelens op het pluche zitten. Opluchting omdat ik straks veel vrije tijd zal hebben of juist een gevoel van weemoed omdat het een afscheid is. In de afgelopen jaren heb ik regelmatig gemopperd op de politiek. Op de punten en komma’s die je mocht zetten bij voorgekookte ambtelijke stukken. Maar ik heb ook geleerd dat je soms geduld moet hebben, geduld voor de juiste timing. Met de werkgroep mobiliteit zijn we bijna anderhalf jaar bezig geweest, zonder enig resultaat. En dan ineens lukt het om tijdens een bijeenkomst in gesprek met buurtbuschauffeurs toch om het openbaar vervoer in Sleeuwijk een impuls te geven. Één van de redenen waarom ik ook voor een nieuwe raadsperiode koos, zijn de plannen rond de Noordwaard. In de afgelopen raadsperiode is daar intensief over gesproken, ook de komende vier jaar zal dat nog hoog op de politieke agenda staan. Maar eerst vanavond de laatste raadsvergadering. En daarna? Van het concert des levens krijgt niemand een program!

1 Comments:

At 4:12 AM, Anonymous Anonymous said...

Ik ben het volkomen met je eens Hannie. Voor mij geldt hetzelfde. We hebben het er vanavond nog even over.Niet de links vergeten!
Gr. b

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home