hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, February 08, 2006

Dag 39: Gijs en Thijs


Weet u waarom ambtenaren ’s morgens nooit uit het raam kijken? Dan hebben ze ’s middags niets meer te doen! Flauwe grap, vindt u niet? Iedereen kent de moppen over luie ambtenaren, maar ze duiken steeds weer op. Ook als raadslid heb je vaak te maken met ambtenaren. En ik moet eerlijk zeggen, dat ik in al die jaren zelden een luie ambtenaar heb meegemaakt. Nu, kan het natuurlijk zijn dat de ambtenaren van de gemeente Werkendam een uitzondering op de regel zijn, maar ik denk het niet. Dat burgers vaak mopperen op ambtenaren heeft volgens mij heel veel te maken met de bureaucratische regels die zij moeten uitvoeren. En wie heeft die regels bedacht? Juist, ja de politiek. Wij moeten dus de hand in eigen boezem steken.
Twee ambtenaren die volgens mij zeker niet lui zijn, zijn de bodes Gijs en Thijs. Altijd staan ze klaar voor de raadsleden als er weer eens gekopieerd moet worden. Of om ons tijdens lange vergaderingen op tijd van koffie te voorzien. En na afloop van de raadsvergadering schenken ze ons een glaasje sap/wijn en heerlijke gehaktballetjes. Gijs en Thijs, als ik niet meer terugkeer als raadslid, wil ik jullie danken voor de prettige samenwerking. En als ik wel terugkeer? Tja, dan moeten jullie helaas weer vier jaar tegen mij aankijken.