hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, March 14, 2006

Dag 73: Afscheid van de politieke arena



Scheidend raadslid Wim de Graaf zei het vanavond zo mooi in de raadszaal. “Ik hou van het debat. Hier is de politiek arena, hier hoort de democratie thuis. Ik heb het politieke werk met plezier gedaan, soms ook met humor. Het leven is tenslotte al ernstig genoeg, af en toe moet er een keer gelachen worden, ook al is het maar om onszelf”. Ik had het hem zo na kunnen zeggen indien ik vanavond afscheid had moeten nemen als raadslid. Misschien net als Bob du Burck, die vanavond zei; “Mijn echte afscheid is over vier jaar”. Naast Wim ( vanavond waren er ineens voornamen in de raad) was er afscheid van Gerrie, Pauline, Paul, Roel, Chris, Willem en Hennie. Vele mooie woorden werden er gesproken, compliment ook voor Hellegers die steeds een toepasselijk gedicht zocht voor de scheidende raadsleden. ‘Ik ben lekker stout’ van Annie M.G. Schmidt voor Pauline was raak gekozen. Voor Roel een extra felicitatie, hij kreeg van Hellegers een Koninklijke Onderscheiding uitgereikt. Met zijn 71 jaar was hij de nestor van de raad. Ook ‘versleet’ hij als raadslid vier burgemeester en drie gemeentehuizen. Hem viel de eer te beurt de fietsenstalling van het gemeentehuis door loting weg te geven. En zo prijkt er binnenkort bij de Dussense tennisvereniging Groot Zuideveld een ‘Roel van der Meijden’ fietsenstalling.