hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, March 05, 2006

Dag 64: Het groenste dorp van Werkendam

CDA posters in Nieuwendijk


In de speciale verkiezingsnieuwsbrief van januari schreef het CDA een wedstrijdje uit voor de verkiezing van het groenste CDA dorp. Dit om onze CDA leden te stimuleren een CDA poster voor hun raam te hangen. Wij gingen nog niet zo ver zoals elders in het land om cadeautjes uit te loven aan iedereen die een poster voor zijn raam hing, maar hielden het bij de ere titel ‘het groenste dorp van Werkendam’ en een traktatie met gebak. Inmiddels druppelen de eerste uitslagen binnen. En zoals ik al eerder schreef op mijn weblog over Nieuwendijk als fanatiek CDA dorp, maken zij dat nu helemaal waar. Van Nico Groenevelt kreeg ik een keurig lijstje met alle adressen waar een CDA poster werd gesignaleerd in Nieuwendijk. Zelfs billboards en vlaggen werden niet vergeten. In totaal werden 39 posters, 4 billboards, 1 spandoek, 1 vlag en posters op de 2 gemeenteborden geteld in dit groene CDA dorp. Gaan zij daarmee met de eer strijken om te worden uitgeroepen tot ‘groenste’ dorp van Werkendam? Maandag is de laatste gelegenheid voor de andere dorpen, pas dan weten we de uitslag. Tegen die andere dorpen kan ik alleen maar zeggen: geven jullie je zo gemakkelijk gewonnen?