hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, May 09, 2006

Dag 129: Liefdevol


Mijn jongste zus kent me zo goed dat ze de oplossing van het raadsel van gisteren heeft geraden. Echt woedend zit ik soms achter mijn pc. Krijg ik daar in mijn mailbox een verzoek aan de heer H. Visser. Of ik maar even een vragenlijst in wil vullen voor een heel belangrijk onderzoek. Nee, dat wil ik niet. Ik ben geen heer!. Ook geen dame overigens, maar dat terzijde. Waarom zouden mensen daar zo weinig over na denken en automatisch overal heer boven zetten? Kan ik met mijn lezers afspreken dat wij vrouwen nooit geen brieven meer beantwoorden waar heer boven staat. Af en toe moet je iedereen gewoon even flink de waarheid zeggen. Zo, dat lucht lekker op. Veel mensen zijn overigens wel lief. Deze week heb ik ze weer ontmoet. Boeren in Altena die liefdevol jonge vogels in een doos zetten om te voorkomen dat ze vermorzeld worden door een landbouwmachine. Als dat geen uniek product is voor onze streek. Geen wet die het ze voorschrijft, maar pure liefde voor de natuur zonder dat ze er iets voor terug krijgen.