hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, May 23, 2006

Dag 143: MEE komt naar u toe!


Laat ik voorop stellen dat ik als raadslid weinig weet van zorg, omdat het mijn portefeuille niet is. Toch verbaas ik me als gewone burger weleens over zaken aangaande de zorg. Neem nu het bericht dat ik deze week las over de promotiecampagne van MEE Brabant Noord. Morgen brengen ze een bezoek aan onze regio en delen de medewerkers van MEE informatie uit over de diensten van MEE. Belangstellenden kunnen uitgebreid informatie en advies krijgen in een speciale MEE-bus, die voorzien is van een spreekkamer. Om 14.30 uur staan de medewerkers van MEE alweer bij de Maranathakerk in Werkendam. Hier zijn zij aanwezig tot 15.30 uur. MEE Brabant Noord (voorheen Sociaal Pedagogische Dienst Stichting Prisma) biedt dienstverlening aan mensen met een beperking, een ontwikkelingsachterstand en/of een chronische aandoening en hun directe omgeving. Bij MEE Brabant Noord kunnen mensen terecht voor informatie, advies, ondersteuning bij de opvoeding, bemiddeling bij het vinden van een goede woon- en/of werkplek, gezinsbegeleiding, voorlichting over vrijetijdsbesteding en sport, opvang, vakanties, schoolmaatschappelijk werk, wet- en regelgeving en cursussen.
Waarom zijn de medewerkers van MEE niet gewoon zorg aan het verlenen i.p.v. met een bus rond te toeren? Waarom besteden ze tijd aan promotiecampagnes? Is dat nu vraaggerichte zorg? Of gewoon verspilling van gelden in de gezondheidszorg?