hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, July 19, 2006

Dag 200: Froggy in mijn achtertuin


Vanavond kwam er ineens beweging in mijn minivijver die vol kroos zit. Mijn zoon ontdekte het als eerste. Een vis kan het niet zijn, die zijn al lang geleden verdwenen uit de vijver. Nee, het bleek een padje, dat natuurlijk direct op de foto mocht. Overigens niet het eerste padje dat ik dit jaar zag. Al eerder school er een pad tussen het groen in de tuin. En zeker weten doe ik het niet, maar mogelijk zit er ook ergens in de buurt een egel. Ik hou overigens wel van een weelderige tuin, waar ook dieren zich thuisvoelen. In al die modieuze tuinen vol grint met korte buxushaagjes is voor dierlijk leven nauwelijks plaats. Jammer voor de natuur in Nederland. Er zijn overigens ook mensen die mijn tuin vooral één grote wildernis vinden. Maar hebben zij ook padjes en egels in hun tuin?