hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, July 10, 2006

Dag 191: Een veldboeket


Op zoek naar bloeiend vlas ontdekte ik in de Biesbosch ook nog kleurrijke akkerranden. Dille, korenbloemen, slangenkruid, klaprozen, gele kamille, komkommerkruid en nog veel meer soorten stonden uitbundig te bloeien aan de Galeiweg. Misschien had ik een veldboeketje als troost moeten plukken voor een wethouder, maar de bloemen stonden zo frank en fier in de natuur dat ik ze maar heb laten staan.

De bloemenranden zijn overigens een initiatief van de Agrarische Natuurvereniging Altena Biesbosch. Bedoeld om ons platteland kleurrijker te maken. Deze tijd van het jaar zien de akkers er overigens zo wie zo kleurrijk uit. Het koren dat geel kleurt en zo mooi afsteekt tegen al het groen. En enkele weken terug nog het blauw maanzaan dat de velden rood of wit kleurt. Maar die blauwe vlas moet ik nog ontdekken, deze week ga ik opnieuw op ontdekkingstocht.