hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, July 22, 2006

Dag 203: De pont naar Dordt

Surfend op het web kwam ik op de site www.vpro.nl/data/eengrotebruineenvelop/ (klik op de vijfde geselecteerde envelop)
En op die site een radioprogramma over de pont naar Dordt. Kostelijk om te horen, steeds geluidsfragmenten van passagiers van zo'n 3 minuten. Zelfs Werkendammer Cor van der Maas met zijn markante stem was nog te horen. Ook een gedicht over de pont op de site.




Het Dodelijke vervelen

Het overzichtelijke wachten
op de overkant
in de hitte verzengen

Een musje en och!
Nog een musje.
Keeltje wij open
naast ijspapiertjes.

Vrouw doet puzzel,
man draait duimen,
er is geen zak te doen.

Het schijnt verbluffend mooi fietsen te zijn in de Brabante Biesbos.

Er gaan mussen vallen,
in sloom tempo,
een fiets komt,
een auto gaat,
de pont kent zijn plaats,
als mijn fiets valt zal ik gaan.

Mooi fietsen in de Biesbos,
tussen uienvelden en graan,
Gewoon mooi fietsen,
langs zwanen en meren,
al dat achterlijk groen.

Edoch vandaag
en och nog een musje
op mijn fiets.

Peter M. van der Linden,