hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, July 24, 2006

Dag 205: Ruimteforum

Een kaart uit de vijfde nota R.O.


Net als de vorige raadsperiode doe ik ook nu weer Ruimtelijke ordening. Hoewel mensen me voorhielden dat het misschien goed was me in een andere beleidsterrein te verdiepen, kon ik geen afscheid nemen van Ruimtelijke ordening. Misschien wel omdat je daarbij steeds opnieuw landkaarten onder ogen krijgt in de meest mooie kleuren.
Zo nam ik op 28 juni deel aan het symposium "Nieuw ruimtelijk beleid: ruimte voor kansen in Noord-Brabant" in Den Bosch. De bijeenkomsten werden georganiseerd door het ministerie van VROM vanwege de nieuwe WRO. Er werd heel veel interessante informatie gegeven, die voor raadsleden eigenlijk onmisbaar is. Iedereen die wel eens wil weten wat er allemaal aan de orde kwam kan de verslagen bekijken op het Ruimteforum.