hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, July 29, 2006

Dag 209: Vakantie


Vandaag een interessante discussie gelezen in het VNG magazine. Moeten raadsfracties in de vakantie stand-by blijven? Een voor- en tegenstander kwam aan het woord. De voorstander sprak over mails die afgehandeld moesten worden en burgers die hem aanspraken. Eerlijk gezegd gebeurt mij dat zelden in vakantietijd. Zeker in de mailbox is het al dagen doodstil. Al die burgers zijn immers allemaal op vakantie. Binnen onze fractie is in elk geval niet iedereen tegelijkertijd op vakantie. Maar het afstemmen van vakantieroosters is in al die jaren nog nooit aan de orde geweest. Moet de raad teruggeroepen worden bij calamiteiten? Daar zeg ik volmondig ja op.

Overigens stond er nog een tweede interessant stuk in het VNG magazine. Een wethouder die stages loopt bij instellingen. Zelfs voor raadsleden is dat volgens mij zinvol. Het CDA maakt regelmatig werkbezoeken, maar gewoon een keer een dag of twee meedraaien in een instelling is ook geen slecht idee.